Publiczna Szkoła Podstawowa 
im. Jana Pawła II w  Lubszy 

z Filią w Dobrzyniu

Samorząd Uczniowski

W roku szkolnym 2024/ 2025 w naszej szkole rolę przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego pełni uczeń klasy VIII- Filip Mrozek, natomiast jego zastępcą jest uczennica klasy VII- Julia Pawulich. 

Opiekunem Samorządu Uczniowskiego w naszej szkole jest :Katarzyna Maciejewska – wychowawca świetlicy

Zadania Samorządu Uczniowskiego w Publicznej Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Lubszy.

  • pomoc w planowaniu życia i pracy w szkole;
  • kształtowanie pozytywnych postaw społecznych;
  • wszechstronne działania zobowiązujące uczniów do rzetelnej nauki,
  • tworzenia przyjaznej atmosfery w szkole,
  • okazywania szacunku dorosłym i rówieśnikom; 
  • organizowanie wolnego czasu uczniów.
  • pomoc w organizacji uroczystości szkolnych np. andrzejki, karnawał, walentynki, itp. ·       reprezentowanie Szkoły podczas apeli oraz różnych uroczystości szkolnych

Cele Samorządu Uczniowskiego: 

  • Reprezentowanie ogółu uczniów. 
  • Działanie na rzecz społeczności uczniowskiej i obrona jej praw. 
  • Uczestnictwo uczniów w samodzielnym rozwiązywaniu własnych problemów oraz partnerstwo w stosunkach uczniów z nauczycielami w realizacji celów wychowawczych szkoły.

Sztandar Szkoły
Ceremoniał Szkolny Publicznej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Lubszy

1. Całością spraw związanych z organizacją pocztu sztandarowego zajmuje się opiekun samorządu szkolnego  Pani Katarzyna Maciejewska. 
2. Opiekę nad sztandarem sprawuje poczet sztandarowy w składzie: chorąży i dwie osoby asysty.
W roku szkolnym 2024- 2025 w skład pocztu wchodzi chorąży: Dominik Waligórski – VIII klasa, dwie osoby z asysty: Julia Łazaruk – klasa VIII ( już drugi rok w Sztandarze Szkoły ) oraz Martyna Gromnicka – klasa VIII. Sztandar Szkoły wybierany jest przez Radę Pedagogiczną spośród zaproponowanych przez samorząd szkolny uczniów VII-VIII. Kandydaci powinni wykazywać się wzorowym zachowaniem oraz nienagannym podejściem do obowiązków szkolnych. Uczeń musi wyrazić zgodę na swój udział w poczcie sztandarowym. 
3. Kadencja pocztu trwa jeden rok począwszy od przekazania sztandaru w czerwcu przed zakończeniem roku szkolnego do roku kolejnego. 
4. Decyzją rady pedagogicznej uczniowie mogą być odwołani ze składu pocztu sztandarowego. W takim przypadku dokonuje się wyboru uzupełniającego. 
5. Zadaniem pocztu sztandarowego jest udział w wymienionych uroczystościach państwowych, szkolnych oraz okolicznościowych, jak również reprezentowanie Szkoły w uroczystościach poza szkolnych jak np. Wyjazd do Częstochowy- Dni Papieskie. 
6. Członkowie pocztu sztandarowego (chorąży i asysta) powinni być ubrani odświętnie, tzn.: mężczyźni: ciemny garnitur, biała koszula i krawat,
kobiety: białe bluzki i ciemne spódnice (co najmniej do kolan) lub ciemny kostium.
7. Insygnia pocztu sztandarowego:
biało-czerwone szarfy przewieszone przez prawe ramię, zwrócone kolorem białym w stronę kołnierza, chorąży posiada białe rękawiczki.
8. Sztandar szkoły jest przechowywany w przeznaczonym do tego miejscu. 
9. Za przygotowanie i schludny wygląd insygniów są odpowiedzialni członkowie pocztu sztandarowego.
Sztandar Szkoły reprezentuje szkołę na różnego typu uroczystościach wewnątrzszkolnych oraz pozaszkolnych.   Wszelkie zmiany i sprawy związane ze Sztandarem Szkoły ustalane są na posiedzeniu Rady Pedagogicznej uwzględniając zdanie opiekuna Sztandaru Szkoły p. K. Maciejewskiej.